• Marynarze w krainie zabaw Bogilu

• Marynarze wraz z rodzicami i Panią Asią odwiedzili dzisiaj krainę zabaw Bogilu w Wiosce koło Rakoniewic. Dmuchańce, kulki, gokarty, wspinaczki i wiele innych atrakcji rozładowały nam baterie. Wracamy zadowoleni ale jednak troszkę zmęczeni.

• Marynarze w sklepie

• 13 czerwca Grupa Marynarzy wybrała się do sklepu, aby przyjrzeć się bliżej pracy sprzedawcy. Na miejscu Pani Marta opowiedziała dzieciom o trudnej wbrew pozorom pracy w sklepie. Dzieci miały okazję samodzielnie nabić towar na kasę, a także zakupić ulubiony samokołyk. Marynarze nauczyły się również, iż za każdy produkt trzeba zapłacić i można otrzymać resztę. Na sam koniec Pani Martą podarowała dzieciom smaczną orenżadkę w proszku.

• Konkurs "OBIEŻYŚWIAT"

• 7 czerwca odbył się finał  Międzyszkolnego Konkursu Geograficznego „Obieżyświat” przebiegała pod hasłem „Poznajemy Amerykę Północną”. Organizatorem niezmiennie jest Poznańskie Stowarzyszenie Oświatowe we współpracy z Laboratorium Dydaktyki Geografii i Badań Edukacyjnych Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM.

Uczniowie mieli możliwość poczuć atmosferę uczelni i zwiedzić Muzeum Ziemi. Grupę oprowadzał prof. UAM dr hab. Edward Chwieduk. Ponadto uczniowie oglądali interaktywne dzieje Moraska i okazy skał w Lapidarium. Nauczyciele – opiekunowi grup uczniowskich mieli okazję uczestniczyć w seminariach. Wykłady
            wygłosili:
            - prof. UAM dr hab. Arkadiusz Tomczyk ”Globalne ocieplenie – przyczyny i konsekwencje”;
            - prof. dr hab. Andrzej Mizgajski pt. „Razem możemy więcej. O współtworzeniu rozwiązań na rzecz klimatu na przykładzie Aglomeracji Poznańskiej”;
            - prof. UAM dr hab. Iwona Piotrowska „ Działalność rzeźbotwórcza rzek i zmiany klimatu w dziełach sztuki jako źródłach wiedzy geograficznej”.

Do konkursu przystąpiło 48 szkół natomiast do etapu finałowego dostało się 17 szkół podstawowych z województwa wielkopolskiego.
            Naszą Szkołę reprezentowali uczniowie z klasy VIII Alan Gendera i Jakub Pietrzak. Ostatecznie zajmując 14 miejsce.

Gratulujemy!

• Dzień Dziecka w przedszkolu

• Z okazji Dnia Dziecka Małpki i Marynarze miały okazję przypomnieć sobie zasady ruchu drogowego a także wykorzystać swoją wiedzę na trasie rowerów biegowych.

• Dzień Dziecka na sportowo

• Dzień Dziecka w naszej szkole był dniem pełnym atrakcji i słońca. Uczniowie wzięli udział w biegach przełajowych, tworzeniu dużych baniek mydlanych a także zumbie. Górna płyta boiska zamieniła się w piękne malowidło za sprawą kolorowej kredy, zaś dolne boisko było najprawdziwszym stadionem piłkarskim. Nie zabrakło także zdrowego i słodkiego poczęstunku, który przygotowała Rada Rodziców. Zwycięzcy biegów mieli zaszczyt stanąć na podium i otrzymać medale oraz upominki z rąk Pana Dyrektora i Przewodniczącej Rady Rodziców.

Grupa 3-4latków:

3 miejsce- Bartosz Wyszyński

Wszystkim serdecznie gratulujemy.

• XLVI WOJEWÓDZKI RAJD TURYSTYCZNY PO REGIONIE SZAMOTULSKIM

• Dnia 4 czerwca uczestniczyliśmy po raz ostatni w tym roku szkolnym w rajdzie SK PTTK. Wyruszyliśmy z Grabówca, pokonując polne i leśne drogi, zatrzymując się na chwilę na cmentarzu rodziny Twardowskich. Meta znajdowała się w Słopanowie- na boisku, gdzie czekał poczęstunek- grochówka oraz pyszne ciasta, atrakcje oraz liczne konkurencje. Nasi uczniowie wzięli udział w konkursach m.in. wiedzy, sprawności i piosenki turystycznej. Mieliśmy okazję zwiedzić zabytkowy kościół, obejrzeć wóz strażacki OSP Słopanowo oraz operować wężem strażackim. Troszkę zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Nojewa.

• Gminny Dzień Dziecka

• 28 maja w Pniewach odbył się Gminny Dzień Dziecka, na którym mogliśmy zobaczyć w tańcu nasze dwie grupy przedszkolne, a także uczennice klasy VII Gabrielę Komorowską i Antoninę Kosiorek z klasy V w gwarze poznańskiej.

• Gminny Konkurs Literacki "W naszych sercach Polska"

• Oliwia Mańczak, Gabriela Komorowska oraz Natalia Banaś ze Szkoły Podstawowej w Nojewie, uczestniczyły w Gminnym Konkursie Literackim, który na początku maja, odbywał się w Szkole Podstawowej w Chełmnie. Hasło konkursu brzmiało: "W naszych sercach Polska". Zadanie uczennic polegało na napisaniu listu, w którym zachęcą kolegów do poznania wyjątkowych miejsc związanych z "małą ojczyzną". Natalia Banaś zajęła II miejsce w Gminnym Konkursie Literackim, w którym brało udział ponad 20 uczestników

• Wycieczka do Wrocławia

• W dniu 19 maja uczniowie klas III-VII wraz z opiekunami udali się na dwudniową wycieczkę do Wrocławia.

Po dotarciu do stolicy Dolnego Śląska, w pierwszej kolejności uczestniczyliśmy w grze miejskiej "W poszukiwaniu krasnoludków". W towarzystwie pani przewodniczki spacerowaliśmy po zespole historycznego centrum Wrocławia, gdzie poznaliśmy najważniejsze zabytki miasta m. in. Ostrów Tumski, Katedrę, gmach Uniwersytetu Wrocławskiego, Stare Miasto, Rynek, ratusz, Stare Jatki, kamieniczki "Jaś i Małgosia", oraz bulwar Dunikowskiego. Staraliśmy się także odnaleźć jak największą liczbę krasnali, które umieszczane są we Wrocławiu sukcesywnie od 2005 roku.

Następnie udaliśmy się do Panoramy Racławickiej, gdzie podziwialiśmy niezwykłe dzieło stworzone przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Wyjątkowość tego miejsca polega na tym, że obraz zajmuje całą powierzchnię ścian. Pod płótnem leżą przedmioty idealnie dopasowane do obrazu.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Narodowe, gdzie podziwialiśmy malarstwo i rzeźbę, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki całego Śląska.

Następnie relaksowaliśmy się podczas rejsu statkiem po Odrze.

Po zjedzeniu obiadokolacji i zakwaterowaniu w hotelu czekała nas jeszcze jedna atrakcja. Tramwajem udaliśmy się na niezwykły pokaz Wrocławskiej Fontanny Multimedialnej, gdzie podziwialiśmy rozmaite synchronizacje strumieni wody z muzyką, a  także ze światłem.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty w ZOO i Afrykarium. Po kilku godzinach zwiedzania udaliśmy się do Pawilonu Czterech Kopuł . Jest to nie tylko ciekawy obiekt architektoniczny, ale i siedziba Muzeum Sztuki Współczesnej, gdzie mieliśmy okazję podziwiać prace najciekawszych polskich artystów XX i XXI wieku.

Następnie udaliśmy się do ostatniego punktu naszej wycieczki, czyli do Sky Tower- pierwszego drapacza chmur we Wrocławiu i jednego z najwyższych budynków miasta, który ma aż 212 m wysokości. Najpierw zjedliśmy pyszny obiad, a później wjechaliśmy na 49 piętro budynku, gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę całego Wrocławia.

Tą atrakcją zakończyła się nasza dwudniowa przygoda z Wrocławiem. Przez cały pobyt towarzyszył nam przemiły pilot wycieczki- Pan Andrzej, dzięki któremu wszystko przebiegło bez komplikacji🙂

Zmęczeni, ale zadowoleni i uśmiechnięci pożegnaliśmy Wrocław i udaliśmy się do Nojewa. 🙂

• Wycieczka do Poznania

• W czwartek 5 maja uczniowie klas I, II i III udali się na całodniową wycieczkę do Poznania.

Spacerowaliśmy szlakiem najważniejszych zabytków poznanskiej starówki: Ratusz, domki budnicze, zamek Przemysła II.

Zwiedzaliśmy jeden z najpiękniejszych kościołów barokowych w Polsce- Fare poznańską.

Odwiedziliśmy Rogalowe Muzeum Poznania, gdzie własnoręcznie robiliśmy rogale świętomarcińskie, oraz oczywiście je degustowaliśmy.

Podczas wizyty w Muzeum Instrumentów Muzycznych mieliśmy okazję obejrzeć instrumenty, pochodzące z różnych epok, miejsc i kultur.

Na naszej wycieczce nie zabrakło również spotkania z poznańskimi Koziołkami.

Wycieczka była pełna atrakcji i wrażeń. Uczniowie wrócili zmęczeni, ale zadowoleni

• WYCIECZKA DO ŁODZI

• XIX-wieczna rewolucja przemysłowa, wynalazki, rozwój fabryk i bogactwo ich właścicieli przekształciły małe miasteczko Łódź, w tętniącą życiem, wielokulturową metropolię, w której w 1914 r. mieszkało już ponad pół miliona osób – Polacy, Żydzi, Niemcy, Rosjanie i inni. Fabrykanci byli właścicielami całych dzielnic przemysłowych –ich siedzibami stały się bogate pałace, otaczały je ogrody, poza zakładami pracy (tkalnie, przędzalnie, elektrownie i inne) w dzielnicach fabrykantów powstały prywatne strażnice pożarne, szpitale, szkoły i osiedla robotnicze. Na głównej ulicy miasta – Piotrkowskiej, fabrykanci budowali okazałe kamienice – będące wizytówkami ich bogactwa. W kontraście do fabrykantów żyli robotnicy, których praca była ciężka i słabo opłacana.

W dniach 4-5 maja 2022r. historię rewolucji przemysłowej i teraźniejszość Łodzi poznawali uczniowie z klas 4-8, podczas dwudniowej wycieczki. W dawnej elektrowni powstało nowoczesne Centrum Nauki i Techniki EC1; kompleks fabryczny rodziny Poznańskich został zamieniony na wielkie centrum handlowe–Manufaktura. Ze światem wynalazków, które wpłynęły na rozwój Łodzi uczniowie zapoznali się w Centralnym Muzeum Włókiennictwa urządzonym we wnętrzach „Białej Fabryki” Ludwika Geyera. Obrazu przemysłowej Łodzi dopełnił spacer ulicą Piotrkowską, zwiedzanie przemysłowego imperium Karola Scheiblera w dzielnicy „Księży Młyn” oraz wizyta w pałacu przemysłowca Izraela Poznańskiego.

Oczywiście poza poznawaniem historii i zabytków Łodzi był również czas na zabawę. Udaliśmy się na seans filmowy ”Fantastyczne zwierzęta: Tajemnice Dumbledore’a” oraz korzystaliśmy z atrakcji największego w Polsce i Europie parku wodnego - Park of Poland Suntago Wodny Świat w strefie  Jamango.

Wszyscy wróciliśmy w późnych godzinach nocnych  zmęczeni ale bardzo zadowoleni 😊 Część uczestników wycieczki już odlicza dni do kolejnej wyprawy, tym razem celem podróży będzie Wrocław.

Pani Kasi, Ani, Paulinie bardzo dziękujemy za pomoc w sprawowaniu opieki nad uczniami.  Pani Magdzie z biura podróży Smile Travel za wspaniałą atmosferę, opiekę i  wsparcie.

To był naprawdę dobrze spędzony czas 😊